Bereik onbewerkte doelgroepen

Promoot uw website d.m.v. advertenties op Google (SEA)

U wenst op korte termijn het beoogde verkeer te genereren op uw website of klanten te werven zonder prospectiebezoeken te maken? Dan is online adverteren uw heilige graal. Potentiële klanten worden nl. onbewust aangezet tot interactie en u bezorgt uw onderneming onmiddellijk visibiliteit. Ondertussen krijgt de organische positionering van uw website via zoekmachineoptimalisatie (SEO) de tijd om te ontwikkelen (wat gauw enkele maanden kan duren).

Google Ads werkt zeer kostenefficiënt via gericht adverteren. U heeft volledige budgetcontrole en betaalt enkel als een internetgebruiker op uw advertentie klikt (dankzij het ‘no cure, no pay’-principe). Men beweert vaak dat er bewust niet geklikt wordt op advertenties, maar in de praktijk blijkt dat het mensen niet uitmaakt als een oplossing aangeboden wordt via een advertentie of via een organisch zoekresultaat.

Wat kost SEA?

Een gezond startbudget ligt gemiddeld tussen de € 400 en € 600 per maand. De kost per klik (lees: de kost per bezoeker van uw website) is echter afhankelijk van diverse factoren en kan bijvoorbeeld opvallend hoger of lager liggen volgens de sector waarin u actief bent. De kostprijs wordt echter gedrukt als uw campagne goed opgezet werd en deze actief bijgestuurd wordt. U kunt ook het budget (en uw kansen) spreiden over meerdere types advertenties - zoals aanduidingen op Google Maps of productfoto's in Google Shopping, wat vaak met een daling in kostprijs gepaard gaat.

maverik SEA types advertenties Kies voor een betrouwbare partner

Ik bespaar u het technisch luik van een advertentiecampagne, maar kan meegeven dat het opstellen van een Ads-account een complex gegeven is waarbij diverse factoren invloed hebben op uw budget én op de resultaten. U leidt het misschien al af uit de ondertoon: élk bedrijf heeft hierbij nood aan betrouwbaar advies en feilloze ondersteuning van een gecertificeerde instelling. Doet u geen beroep op een gespecialiseerde partij, dan behoort u waarschijnlijk tot ¼ van de ondernemingen die geen rendement boeken met hun advertentieproject.

Duidelijke taal, maar hoe gaan we van start met SEA?
  1. Eerst bepalen we uw doelgroep, targets en de meest geschikte vorm van adverteren om van daaruit een strategie (budget, timeframe, KPI's...) te vormen.
  2. Vervolgens wordt uw website geanalyseerd op gebruiksvriendelijkheid en inhoud. Beide parameters spelen een belangrijke rol in het bepalen van de kwaliteitsscore van uw advertenties, die zich uiteindelijk vertaalt in een meer- of minprijs per klik. Wanneer nodig worden nieuwe landingspagina's ontworpen of inhoudelijke aanpassingen gedaan.
  3. Daarnaast wordt Google Ads met Google Analytics gekoppeld om conversies te registreren en de zoekwoorden of doelgroep aan te passen op basis van de ervaring op de landingspagina's.
  4. De advertenties worden gelanceerd en periodiek bijgestuurd naargelang de resultaten. U ontvangt telkens een duidelijk rapport met de resultaten en een 'to do'-lijst voor de volgende periode. Op lange termijn haalt u zo stapsgewijs betere prestaties uit de advertenties. In combinatie met SEO en een sterke content- en marketingstrategie daalt bovendien de gemiddelde kostprijs per klik. U maakt hierdoor nóg grotere budgetten vrij om in een ander kanaal te investeren.

Bent u niet zeker als adverteren voor uw bedrijf een geschikte optie is? Vraag via onderstaand formulier naar een eerste kennismakingsgesprek; ik overloop dan graag met u samen de advertentiemogelijkheden en help u vrijblijvend een geschikte keuze te maken.

Help mij een SEA-campagne op te zetten!

Nood aan onbetwistbare resultaten
en duidelijke afspraken?

Ik geloof in eerlijke samenwerking, pragmatisch maatwerk en open communicatie.
Geen kleine lettertjes, tussenpersonen, prefab-oplossingen of loze beloftes.

Wenst u een eerste kennismakingsgesprek in te plannen?
Vul dan onderstaand formulier in - wees zo gedetailleerd mogelijk a.u.b.

Gelieve een naam van min. 5 tekens in te geven.
Gelieve een geldig e-mailadres op te geven.
Gelieve minimaal 11 en maximaal 14 numerieke karakters in te geven.
Gelieve een bericht van min. 20 tekens te schrijven.